Acest blog isi propune promovarea obiectivelor turistice din judetul Covasna

sâmbătă, 26 mai 2012

CatalinCornea.ro: Despre proiectul Catedralei Neamului din 1924, arhitect Petre Antonescu…



Tocmai ce am lecturat un nou număr al revistei “Bucureștiul meu drag” editată de Asociația Bucureștiul meu drag.

Între multele articole interesante, mi-a atras atenția în mod deosebit cel al lui Nicolae St. Noica, ”Despre proiectele Catedralei Neamului în perioada interbelică” , articol pe care vă invit să îl parcurgeți. Iată alăturat una din multele schițe ale proiectelor catedralei care au circulat începând din perioada Regelui Carol I până spre finalul perioadei interbelice. Proiectul care mi se pare cel mai reușit este cel din 1924 al lui Petre Antonescu, unul din principalii reprezentanți ai stilului arhitectural neo-românesc.

Păcat că în definirea noului proiect, arhitecții de azi nu au încercat să preia elementele deosebite ale vechilor proiecte. S-a invocat în sprijinul demarării proiectului Catedralei Neamului că aceasta ar fi una NAȚIONALĂ, reprezentativă pentru poporul român. Eu sunt de acord cu asta, dar uitându-mă la ce este reprezentativ pentru poporul român, nu pot să nu observ că stilul arhitectural neo-românesc a fost unul din principalele elemente ale cristalizării conceptului național… Și din această perspectivă, părerea mea de nespecialist, dar pasionat de arhitectură îmi spune că proiectul lui Petre Antonescu din 1924 era cu adevărat unul național, o reprezentare deosebită a stilului arhitectural neo-românesc.

Găsiți noul număr al revistei “Bucureștiul meu drag” la următoarele linkuri:

Varianta ISSU o găsiti aici:
http://issuu.com/orasul/docs/r-bmd-1204?mode=window&backgroundColor=%23222222
Aici aveți arhiva revistei în format ISSU și pdf:
http://www.orasul.ro/articles/view/revista-bucurestiul-meu-drag.html

Sursa postare:
http://www.catalincornea.ro/2012/04/25/despre-proiectul-catedralei-neamului-din-1924-arhitect-petre-antonescu/

YouthVoice.ro/Covasna: “Votează pentru românii din Covasna” este sloganul electoral al PSD Covasna

Sloganul PSD Covasna la alegerile locale din iunie este “Votează pentru românii din Covasna”, liderul organizaţiei judeţene a partidului, Horia Grama, susţinând că această campanie nu este împotriva comunităţii maghiare, ci are ca grup ţintă românii din judeţ.

Grama a afirmat că acest mesaj de campanie nu este unul “conjunctural”, ci este unul “care consfinţeşte” toată activitatea PSD în acest judeţ, aceea de a lupta pentru comunitatea românească.

“Noi am fost cei mai consecvenţi, indiferent că am fost la putere sau în opoziţie, cu acest deziderat”, a declarat pentru Mediafax preşedintele PSD Covasna. 

El a mai declarat că PSD este “cea mai puternică” formaţiune politică românească din judeţul Covasna, având în portofoliu toate primăriile din zonele româneşti – Barcani, Sita Buzăului, Întorsura Buzăului, Dobârlău, Valea Mare, Vâlcele şi Hăghig – şi vrea să câştige din nou aceste primării la alegerile din luna iunie.
Sursa:  http://www.youthvoice.ro/covasna/voteaza-pentru-romanii-din-covasna-este-sloganul-electoral-al-psd

CatalinCornea.ro: Republica Moldova între Europenizare și Transnistrizare…


Federaţia Rusă l-a desemnat recent drept„trimis special pentru Transnistria”, numindu-l şef al părţii ruse în Comitetul de cooperare interministerială Federaţia Rusă – Republica Moldova, pe Dimitri Rogozin, un diplomat belicos, autorul mai multor declaraţii agresive la adresa României. Acest gest marchează începutul unui nou mandat al lui Vladimir Putin și astfel o nouă viziune a poziționării geostrategice a Federației Ruse.
Practic, prin această numire Federația Rusă dă un semnal Uniunii Europene și SUA (angrenate în procesul de reglementare a conflictului transnistrean) că miza regiunii separatiste este una de însemnătate geopolitică, de securitate şi cu relevanţă simbolică pentru Moscova, motiv pentru care nu este dispusă la o reglementare în interesul Republicii Moldova.
Astfel, Kremlinul creează o regiune separatistă în coasta Republicii Moldova și apoi se oferă să rezolve conflictul trimiţând drept ”pacificator” pe cel care singur se laudă că a condus detașamente de voluntari împotriva Republicii Moldova în războiul din 1992…
Pe de altă parte, schimbarea puterii din regiunea transnistreană și înlocuirea încăpăţânatului Smirnov cu mai tânărul Șevciuc, aparent deschis negocierilor, ar putea să afecteze percepția partenerilor europeni cu privire la intențiile Tiraspolului și astfel Chișinăul să fie presat să accepte o reglementare favorabilă regiunii transnistrene (adică Federației Ruse).
Astfel, Chișinăul trebuie să fie flexibil în negocieri, un jucător constructiv, trebuie să angajeze Tiraspolul în acțiuni concrete de reconectare (calea ferată, telecomunicații, cooperare bancară) și să-l lase pe noul lider de la Tiraspol să-și dovedească limitele în fața Europei, cu obiectivul de a evita ”transnistrizarea” întregii republici.
Desigur, există mulți analiști la Chișinău care consideră că avansarea europeană a Republicii Moldova nu se va putea produce decât în urma unei decuplări de zona transnistreană care are din partea Kremlinului tocmai această misiune, de a stopa avansul european al Chișinăului. Cu toate acestea, un astfel de mesaj nu poate deveni oficial în acest moment pentru simplul motiv că nicio forță politică de la Chișinău nu își asumă efectul electoral pe care o astfel de abordare ar putea să îl aducă în alegeri. În momentul în care societatea va conștientiza că decuplarea de zona transnistreană este singura soluție pentru o avansare rapidă și sigură către Uniunea Europeană și astfel efectul electoral nu ar fi defavorabil, cu siguranță vor apărea și forțe politice care vor susține ideea.
Pe de altă parte, există riscul ca anumite state din UE (implicate activ în soluționarea diferendului transnistrean) să aplice principiul”pace cu orice preț” și astfel să prefere rezolvarea problemei nistrene decât europenizarea Republicii Moldova. O astfel de soluționare ar putea fi folosită și ca un prestigiu internațional al liderilor europeni care s-au angajat în identificarea unei ”soluții de compromis”.
În acest moment, o uniune statală (federație sau confederație) cu ”Transnistria”, în care Tiraspolul ar avea drept de veto în politica internă și externă a Republicii Moldova ar face Chișinăul captiv zonei estice. Din punct de vedere electoral, comuniștii (PCRM) + Tiraspolul ar domina forțele pro-europene, ar consolida vectorul antieuropean și orienta politica externă a întregii Republici Moldova în direcția dorită de Federația Rusă. Tocmai de aceea, vectorul pro-european (încă firav) al majorității politice de la Chișinău trebuie consolidat, iar identificarea unei soluții în conflictul transnistrean nu trebuie grăbită până în momentul în care zona din dreapta Nistrului va fi ancorată iremediabil în orbita integrării europene. În acel moment, lucrurile vor fi clare și problema transnitreană va putea fi tranșată. Între timp, Republica Moldova se europenizează, iar un avans mai rapid al Chișinăului spre UE îi va putea aduce o poziție mai bună în negocierile cu Tiraspolul.

Sursa: http://www.catalincornea.ro/2012/05/22/republica-moldova-intre-europenizare-si-transnistrizare/

YouthVoice.ro/Covasna: Codrin Munteanu a fost învestit prefect al județului Covasna - info


re Noul prefect al județului Covasna, Codrin Munteanu, a fost învestit duminică în funcție, la depunerea jurământului luând parte şi ministrul delegat pentru relația cu Parlamentul, Mircea Dușa.


În discursul său de învestire, prefectul Codrin Munteanu a amintit că este pentru a patra oară când depune jurământul pentru o funcție publică – de două ori ca subprefect de Covasna, subprefect de București și o dată ca prefect de Covasna, prin urmare emoțiile nu își prea au locul de această nouă dată. Astfel, Munteanu a explicat că așteaptă cu nerăbdare ziua de luni, pentru a intra direct în muncă, intenționând continuarea unor proiecte inițiate cu doi ani în urmă, tot ca prefect de Covasna.

“Nu fac parte din niciun partid politic, nu am fost subordonat politic, chiar sunt un tehnocrat, un administrativist și țin mult la acest aspect. Sunt un om care respectă ordinea, îmi plac ordinea și disciplina. Mi-am început cariera în prefectură ca și consilier juridic, am continuat la director al Direcției juridice din Prefectură. Ca prefect, în 2009, am demonstrat că am standarde ridicate – nu pot afirma teoretic că am standarde și să nu le respect și în practică; poate că pretențiile acestea i-au supărat pe unii, m-am făcut indezirabil pentru alții, dar nu voi renunța nici acum la aceste pretenții pentru standarde ridicate. Nu pot merge pe nivelul impus de subalterni. (…) În ceea ce privește succesul, nu pot să îl am dacă muncesc de unul singur, aici e vorba despre o echipă și de aceea îmi doresc să avem rezultate deosebite împreună”, a declarat prefectul Munteanu, subliniind că dorește să lucreze cu oameni care-și cunosc la rândul lor meseria, cu profesioniști.

Codrin Munteanu a mai declarat că își dorește să reia întâlnirile cu cetățenii județului în cadrul programului “Prefectul aproape de cetățeni” și să continue de asemenea proiectele europene inițiate de către el în mandatul trecut și abandonate apoi, cel puțin aparent. În plus, Munteanu a arătat că dorește o colaborare reală cu șefii deconcentratelor, pe care i-a sfătuit să urmărească în primul rând interesul instituțiilor pe care le reprezintă.

„Comanda pentru deconcentrate va fi la Prefectură, nu la partide”, a punctat Munteanu, subliniind că intenționează să facă o “radiografiere” a activităților deconcentratelor, pentru a se pune la curent cu tot ce ține de acestea în prezent.

Fostul prefect György Ervin, care a fost numit inspector guvernamental, nu a luat parte la învestire, însă din partea vechii echipe de la conducerea Prefecturii a participat subprefectul Valentin Ionașcu. Acesta s-a arătat mulțumit de perioada petrecută la Prefectură, subliniind faptul că mereu a fost deschis colaborării cu cetățenii județului.

Pe de altă parte, nimeni nu a participat la învestire din partea Consiliului Judeţean. Ministrul Dușa, care a remarcat acest lucru, și-a exprimat regretul de a nu se fi întâlnit cu președintele Tamás Sándor, dar a găsit o explicație în faptul că acesta este, probabil, “ocupat cu campania electorală”. La rândul său, Codrin Munteanu a pus absența reprezentanților CJ pe seama unui program încărcat și a declarat că își dorește o colaborare corectă cu aceștia.

Codrin Munteanu a absolvit Institutul Naţional de Administraţie (INA), având un doctorat în administraţie publică şi fiind lector la Colegiul de Administraţie publică din Sfântu Gheorghe, extensie universitară a Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj Napoca. În vârstă de 38 de ani, Munteanu a îndeplinit, până la mijlocul anului 2008, funcția de director al Direcției Juridice şi de Contencios-Administrativ din cadrul Prefecturii Covasna. După ce în iunie 2008 a câştigat concursul pentru funcția de subprefect, Codrin Munteanu a fost transferat ca subprefect la Bucureşti, post de pe care a revenit apoi pe funcția de prefect al județului Covasna, în ianuarie 2009 şi de pe care a trecut, un an mai târziu, în funcția de inspector guvernamental.

Sursa:  http://www.youthvoice.ro/covasna/codrin-munteanu-a-fost-investit-prefect-al-judetului-covasna-info/